Izlet s cepelinom – le v eno smer

Le redkokdo hoče izstopiti sredi izleta s cepelinom. Toda avstrijski free-riderji Stefan Ager, Andreas Gumpenberger in Fabian Lentsch so se namenoma dogovorili za vožnjo samo v eno smer. Stefan in Andreas sta se pred štirimi leti za svoj filmski project Heimschnee, Domači sneg, z vrvjo spustila z balona. Takrat ju je skrbelo, ker balona ni mogoče usmerjati. Zato sta sklenila, da bosta naslednjič uporabila cepelin – ki se je izkazal za še bolj zapletenega.

zeppelin, smučanje

V zraku/Foto Mirja Geh/Red bull

Cepelin vas je odložil na Kleiner Valkastiel v Brandnertalu (v avstrijskem Vorarlbergu). Zakaj ravno tam?

 Andreas Gumpenberger (AG): Težko je bilo najti primerno goro. Hoteli smo, da bi bili karseda visoka in spektakularna, toda posadka cepelina nam je zožila možnost izbire glede na dolžino poleta in višino, na kateri je lahko letela. Zato smo si ogledali možnosti blizu Friedrichshafna. Iskali smo mesto, ki ne bi bilo preveč visoko, kjer bi se cepelin zlahka in neovirano spustil in kjer ne bi bilo nobenih ljudi in sedežnic.  Prva gora, ki smo jo izbrali, je naravni rezervat, zato bi potrebovali veliko dovoljenj. Nazadnje smo se odločili, da najbolj ustreza Kleiner Valkastiel na višini 2,179 metrov.

Kako dolgo so trajale priprave?

 AG Dve leti. Mnogi so bili prepričani, da ne bo trajalo tako dolgo, toda vnaprej je bilo treba vse skupaj uskladiti z letalskimi oblastmi.

Letalskimi oblastmi? To zveni zelo uradno.

Stefan Ager (SA) Zeppelin so predelali po naših specifikacijah in dodali mehanizem za spust z vrvjo. Če nad goro odpreš vrata in ven vržeš vrv, je enako kot da bi odprl vrata na boeingu 747 sredi leta. Ne gre za standardni postopek, zato so ga morale odobriti letalske oblasti.

AG Proizvajalec je oblastem predložil 30-stranski dokument, v katerem je bila celotna operacija načrtovana do zadnje podrobnosti. Zadnji dan je predstavnik letalskih oblasti– v obleki in z mapo v rokah – prišel na letališče in izvesti smo morali poskusni spust z vrvjo. Ko smo dokazali, da obvladamo, je rekel: Okej, lahko greste!

Kako je leteti s cepelinom?

 AG Ko se odlepi s tal, je hitreje, kot bi si človek mislil. Doseže hitrosti od 100 do 120 kilometrov na uro, zato smo kar hitro prispeli.

 Je v kabini glasno?

 SA Sploh ne. Slišati je zvok motorjev, ampak ni tako kot v helikopterju, ko se lahko pogovarjaš le s slušalkami na ušesih.

Kako sta vaš projekt komentirala pilota Oliver Jäger in Fritz Günther ?

 SA Rekla sta, da je bil to njun najboljši polet sploh!

 Sta bila kaj v dvomih?

SA Bala sta se, da bi se vrvi kam zapletle, v skale ali kaj takega. Zato je bil zraven še tretji član posadke, nared z nožem, da bi prerezal vrvi, če bi se to zgodilo. Varčevali smo pri teži, da bi cepelin spravili do njegove največje višine, toda pilota sta hotela, da gre z nami za vsak slučaj še en človek. Na koncu nam je samo podal nahrbtnike.

Nato so se vrata odprla in izstopili ste?

AG T Takrat smo že vedeli, da nam je uspelo. Morali smo se samo spustiti po vrvi 60 metrov. Ostalo je bil čisti užitek.

smučanje, zeppelin

Po varnem pristanku/Foto Mirja Geh/Red bull

 Zveni, kot da za pilote ni bilo lahko?

 SA Da, zanje je bilo najtežje obdržali cepelin 15 minut pri miru. Veter je pihal od zadaj, zato so ga morali obrniti kot zastavo z nosom proti vetru, da ni bil tako ranljiv

 V najslabšem primeru: kaj bi se lahko zgodilo?

 SA Če bi cepelina zaneslo 10 ali 15 metrov naprej v trenutku, ko bi se spustili, bi se zlahka znašli na napačni strani gore ali pa bi pristali na vrhu grebena.

AG Midva sva se spustila prva, kar je že poskrbelo za nekaj razburjenja, ker je cepelin takoj postal lažji.  Zato se je hitro in nepričakovano dvignil, Fabi pa je bil še pripet! Toda nato se je plovilo spet spustilo in tudi on je lahko izvedel manever.

 Kako visoko ste na koncu leteli?

 SA Malo nad 2,000 metri. Lahko bi šli še više, ampak potem cepelin ne bi mogel pristati v Friedrichshafnu!

Epilog

Stefan Ager in Andreas Gumpenberger, free-riderja in filmska producenta, rada potujeta po hribih. Ideja za projekt s cepelinom je nastala pred šestimi leti na sejmu prostega časa v Friedrichshafnu. Podjetje, ki je lastnik cepelina, je bilo najprej skeptično, nazadnje pa je pristalo na sodelovanje v tej avanturi. Ker je bil cepelin ob poletu nazaj lažji za tri smučarje, je moral spustiti veliko helija, da je lahko pristal. Zemeljska posadka je plovilo ujela za vrvi in ga nazadnje varno zasidrala na tla.

smučanje, zeppelin

Polet s cepelinom le v eno smer/Foto Mirja Geh/Red bull

 

 

Povezane vsebine

Nina Williams, Highly Illogical, E.O.F.T.

E.O.F.T. predstavlja svoj program

E.O.F.T., Evropska turneja dokumentarnih filmov bo to jesen spet gostovala v Sloveniji. Vstopnice so v prodaji že kar nekaj časa, zdaj pa je znan tudi…

Za ljubitelje morja

Po jesenski že tradicionalni udeležbi na Evropski turneji dokumentarnega filma (E. O. F.T.), ki je napolnil dvorane v Ljubljani, Mariboru in Kranju, so si najbolj…

5 predlogov za beli odklop

Po odmerek adrenalina pozimi v Sloveniji ni treba daleč. Za lansko prvo številko Avanture smo za predloge prosili mojstre turne smuke in fotografije. Evo pet…