Slovenska Petka prišla do Mongolije!

Najin Mongol Rally se je uradno končal, sta 31. avgusta na FB sporočila Tjaša in Martin Golež, letošnja slovenska udeleženca slovitega Mongol Rally.

Martin in Tjaša Golež, Mongol Rally

Vesela Štajerca na cilju/Foto FB

Z najinim Renault 5, aka Petka sva potovala 39 dni, čez 13 držav, prevozila sva 16000 km, osvojila dobre in grozne ceste, stepe, puščave in gorstva in zmagala eno dirko, sta še poročala.

“Najina Petka je bila najin dom, ki sva ga imela iz srca rada. Potrudila se je naju obdržati pri življenju in obratno. Želela sva jo pripeljati domov, ampak se je žal izkazalo, da bo morala zaključiti svojo pot. Imela je uničen menjalnik (res uničen), tako kot polomljen most, ki ga je držal, tako sprednje in zadnje vzmetenje nista več obstajala, uplinjač se je še komaj držal pri življenju, enako (nove) zavore. Imela čudovito zadnjo avanturo in bo zdaj počivala v miru!”

Iz Maribora v avanturo

Petka, ki do zdaj ni videla nobene druge ceste razen tiste, ki vodi z neke domačije v Radgoni, je 22. julija odpeljala Tjašo in Martina na razburljivo potovanje do Mongolije. Osemindvajsetletna Mariborčana sta v nakup renaulta 5 letnik 1993 s 180.000 kilometri na števcu vložila 200 evrov, nato pa je bilo treba sicer solidno ohranjeno vozilce pripraviti za pot. »Nekaj sva naredila sama, zelo dobrodošlo je bilo, da so bila podjetja pripravljena sponzorsko urediti na avtu marsikatero zadevo,« je za jesensko številko Avanture pojasnil Martin. Kako pa se na popravila spoznata člana odprave? »Osnovne stvari obvladava,« odgovarja Martin, »za vse drugo se bova morala zanesti na lokalne mehanike.«

Prihranila sta z minimalcem

Glavni zalogaj, organizacijski in finančni, so bili poleg 700 evrov prijavnine vizumi, hrana in spanje pa so bile malenkosti, s katerimi si nista belila glave. Računala sta, da bosta prišla skozi s tri do štiri tisoč evri. »Dokazala sva, da se za tako avanturo da prihraniti tudi z minimalcem,« je rekel Martin, Tjaša pa dodala: »Se je treba potruditi, se marsičemu odpovedati, ampak nama je to vredno.«

Mongol Rally, Renault 5

Petka se je znašla pred marsikatero preizkušnjo./Foto FB

V puščavski pesek

Tjaša in Martin sta že izkušena popotnika na dolge proge. Prevozila sta Kanado od Vancouvra do Nove Fundlandije, vsega skupaj 11 tisoč kilometrov. Zakaj pa sta se odločila za udeležbo na Mongol Rallyju? »Martin si je želel s transsibirsko železnico do Mongolije, potem pa sva videla video o tem reliju in se v hipu navdušila zanj,« je pred odhodom za Avanturo povedala Tjaša. Zato bi rada čim hitreje prišla do Mongolije, da bi si jo dobro ogledala, še zlasti puščavo Gobi. A vse bo odvisno od tega, kako se bo njuna Petka znašla v puščavskem pesku.

 

Petka, Tjaša in Martin so torej skupaj premagali vse ovire na poti, več o dogodivščinah na poti do daljne Mongolije pa bosta gotovo povedala za jesensko številko Avanture, ki izide 25. oktobra.

Kaj je Mongol Rally?

Mongol Rally se začne v Pragi in konča v Ulan Udeju, Rusija. Ne gre za tekmovanje, ampak dobrodelni reli, ki se na cilju konča z zabavo. Sodelujejo lahko posadke z vozili z največ 1200-kubičnim motorjem. Na cilju morajo udeleženci poskrbeti za to, da vozilo tudi umaknejo iz države. Prvega relija leta 2004 se je udeležilo šest ekip, na cilj so prišle štiri. Zdaj vsako leto poskusi od 250 in 300 ekip, pot uspešno končata približno dve tretjini.

Povezane vsebine

Kje so naši avanturisti?

Revija Avantura je letos spremljala vrsto podvigov slovenskih avanturistk in avanturistov. Kje so bili, kaj so počeli, kakšni so njihovi načrti za naprej? Poglejmo! Medtem…

Kje so naši avanturisti

Zdi se, da prihaja med Slovenci v modo Južna Amerika. Tako lahko sklepamo vsaj po popotnikih, ki so se tja odpravili jeseni. In kje so…

Družina Šeruga

Brez njih ne bi bilo Avanture

Štirikrat stošestnajst strani je štiristoštiriinšestdeset strani. Štirikrat šestnajst zgodb je štiriinšestdeset zgodb. In sto fotografij na številko je štiristo fotografij v letu. Kakorkoli že računam,…